Google Mobil pop-up algoritmus frissítés
- január 12, 2017
- Google algoritmus váloztás 2017
Még 2016 augusztusában jelent meg hír arról, hogy a Google annak érdekében, hogy a felhasználók gyorsabban megtalálják a kérdésükre a választ, két változást fog bevezetni a mobil keresési eredmények listázásánál. Az algoritmusban 2017 január 10-én tették elérhetővé, így ettől a dátumtól hátrányosan fogja érinteni azokat a weboldal-tulajdonosokat, akik példul Pop-up ablakot használnak.
Mire vonatkozika Google Mobil Pop-up algoritmus frissítés?
Egyszerűsítsük a mobil keresési eredményeket!
Mintegy két évvel ezelőtt mobil-barát címkéket adtak az oldalakhoz, aminek célja az volt, hogy a felhasználókat tájékoztassák arról, hogy az oldalukon található szövegek olvashatóak -e, vagy nem. A Google Search Consolban lehetett megtalálni ezt az eszközt, amely a webmesterek számára egyértelműen megmutatta, hogy hol hibás az oldaluk. Az elmúlt két év alatt a weboldalak olyan mértékben fejlődtek, hogy már az összes weboldal 85%-a mobil barát (reszponzív), épp ezért ezeket a cimkéket január 10-ével elhagyja a Google. A Google Search Consolban továbbra is megjelennek a mobil verzióval kapcsolatos elemzések azért, hogy webmesterek az esetleg felmerülő hibáka javítani tudják.
Fontos, hogy a felhasználjók megtalálják a keresett tartalmat.
Általánosságban már elmondható, hogy a legtöbb oldal tartalmaz szöveges tartalmat, amely olvasható, de sajnos az elmúlt időszakban sok negatív példa is van arra, hogy a szöveges tartalmat csak úgy érik el a felhasználók, hogy van egy közbeiktatott, tolakodó tartalom, vagyis egy Pop-up ablak. Ez zavaró lehet a felhasználók számára, mert nem olyan tartalmat látnak, mint amit kerestek.
Azért, hogy a megjelenítendő tartalom ne okozzon kevesebb élményt a felhasználónak azzal, hogy egy pop-up ablak jelenik meg, ezért január 10-től az ilyennel rendelkező oldalak hátrébb lesznek sorolva a keresőkben.
Néhány példa arra, hogy mely oldalak lesznek hátrányban?
- Egy olyan felugró ablak, ami eltakarja a fő megjeleníteni kívánt tartalmat. Ami a keresési eredményekből történő megnyitás után egyből látható, de keresett tartalom nem.
- Egy olyan közbenső tartalom, ahol a felhasználónak el kell utasítani ahhoz, hogy be tudjon lépni a keresett tartalomra.
- Egy olyan elrendezés, ahol hasonló oldalként jelenik meg a közbeiktatott zavaró tartalom, míg az eredeti keresett tartalom ez alatt található.
Néhány példa arra, ami viszont nem érinti ezt a Google Algoritmus változást:
- Közbeiktatott tartalom, amelyet jogi kötelezettség miatt kell kitennni az oldalra: ilyen például a cookie-k használata, vagy az életkor ellenőrzése
- Olyan weboldalak esetében, ahol a tartalom nyilvánosan nem jeleníthető meg (erotikus oldalak)
- Bannerek, amelyek nem sok helyet foglalnak el képernyőn és könnyen átléphetőek. Ilyenek például azok, amelyek az alkalmazások telepítését javasló bannerek.
Amit nagyon fontos tudni, hogy az oldal elhagyásakor megjelenő pop-up ablakokra ez a mostani tiltás nem vonatkozik, de minden olyanra viszont vonatkozik, ami akkor jelenik meg, amikor az oldalra belépünk.
Van az oldalán pop-up ablak? Érdekli hogy oldalát értini-e Google Mobil Pop-up algoritmus frissítés? Kérje weboldal-elemzésünket, amely segítségével erre is választ kaphat.
Keresőoptimalizálásról előszőr 2004-2005 körül hallottam először, majd 2007-ben kezdtem ezen a területen dolgozni. Azóta folyamatosan azon vagyok, hogy tudásomat gyarapítsam és ezt a weboldalak és ügyfeleink szolgálatába állítsam.
Rólunk és blogunkról
Teljeskörű online marketeing ügynökség vagyunk és teljes megoldásokat szállítunk. Győztes, személyreszabott szolgáltatásokkal növeljük weboldalának népszerűségét.
Feliratkozom a hírlevélre:
Ingyenes ajánlatkérés
Kérje ingyenes ajánlatunkat a professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkra amely hatására jobb eredmények és több kulcszóra fog weboldala megjelenni.