PPC hirdetések a Google Maps-on? Ez a hirdetési forma néhány hete béta verzióban indult el a Google Adwords felületén az a hirdetéstípus, amivel a Google Maps-en lehet megjelenni. Ezt a hirdetési típust főleg a mobil eszközökre optimalizálták.
Ezzel mintegy párhuzasoman új statisztikák jelentek meg, a bővített hirdetéseket is majdnem ezzel egy időben élesítették. A Google szerint ez egy következő generációs hirdetés lesz: a lokális hirdetések.
Fontos kérdésként merül fel, hogy akkor mit is érdemes tudni erről a Google Maps-es hirdetésről?
1, Hogyan változik meg a Google Maps a lokális keresések hirdetéseinek hatására?
Az új Google Maps jobb megjelenítési lehetőséget biztosít a vállalkozások számára akkor, amikor a felhasználók online keresnek szolgáltatásokat (éttermet, üzletet) a mobil eszközükön. Google az első megjelenést követő hetekben fogja megjeleníteni a Google Maps-en elérhető hirdetési formátumokat és funkciókat. Ezek közé fognak tartozni: a márka logók megjelenése, üzlet-promóciók, személyre szabható üzleti oldalak köre. Google célja, hogy optimalizálja a keresések alapján az eredményeket a Google Maps-en annak érdekében, hogy a hirdetések ne legyen tolakodóak és például vezetés közben se legyenek zavaróak.
2, Hol fognak látszódni ezek az új hirdetések a Google Maps-en?
Az új keresési eredmények hirdetései a Google Maps applikáción fognak látszani, mobil, asztali és mobil eszközön és a Google.com Expanded Maps eredményeknél.
A Google Maps alkalmazáson – amely több mint 1 milliárd letöltéssel rendelkezik – lila hirdetés címkével fog rendelkezi a keresési eredmények felett.
A keresési eredmények között maximum 2 hirdetés fog megjelenni a Google Maps-en, ami szintén lila cimkével lesz ellátva.
Azok a felhasználók, akik a Google.com található helyi keresési eredményként “További helyek” gombra kattintanak, azok a helyi 3-as pakkot fogják látni, a Google Maps hirdetések pedig sárga cimékével lesznek ellátva.
3, Miért csinálta ezt a változást a Google?
A Google utolsó csúcstalálkozóján mutattak be néhány statisztikai eredményt, amire alapozták ezeket a változásokat. Ezek az eredmények olyanok voltak, amire szerették volna minden marketinges szakember figyelmét felhívni.
Ezekből az eredményekből hetet emeltek ki, amelyekkel véleményük szerint át kell hidalni az online és a fizikai világ közötti szakadékot:
- Vásárlások 90%-a üzletekben történtik meg az online vásárlással szemben
- A mobil keresések egyharmadát a lokális keresések teszik ki
- A helyi keresések 50%-kal gyorsabbak, mint a mobil keresések
- Több, mint egy milliárd ember használja a Google Maps-et
- A Google keresések kapcsán 1,5 milliárd keresés történik minden évben
- A fogyasztók 84%-ának célja a helyi keresés
- Négy ember közül minden harmadik – aki okostelefonján lokális keresést kezdeményez – egy napon belül látogatást tesz az adott üzletben, majd 29%-uk vásárol is a keresési eredményeknek köszönhetően.
Ha a vállalkozás rendelkezik fizikai üzlettel akkor nagyon fontos, hogy a lokális keresési eredmények között megtalálható legyen, mert ezzel is megkönnyítik, hogy a vásárlók megtalálják a üzletüket.
4, Mi a Promóciós Pin (Promoted pins)?
A Google egy új kis piktogramot jelenített meg a Google Maps-en, aminek a neve Promóciós Pin. Ez egy olyan kis pictogram, aminek segítsévégel láthatóak az üzletek, ha valaki a keresési hely közelében tartózkodik. Ennek segítségével lehet majd az üzleteket megtalálni térképen, és az eligazodást is segíteni fogják.
Például, ha valakinek van egy étterme és szeretné, ha több látogató érkezne hozzá, akkor hirdetés feladásakor lesz látható a promóciós pin a Google Maps-en. A hirdetés segítségével fel lehet hívni a figyelmet arra, hogy a látogató térjen be az étterembe.
5, Hogyan válassza ki a Google Maps, hogy melyik hirdetést jeleníti meg?
A lokális keresési eredmények között nagyon sok üzlet jelenik meg, de mégis hogyan kerül kiválasztásra, hogy melyik vállalkozás jelenjen meg az eredmények között?
A következőket veszi figyelembe a Google, amikor a keresési eredményt listázza ki:
- Elhelyezkedés
- Keresési / böngészési előzmény
- Érdeklődés
- Viselkedés
- Napszak
- Demográfia
Hasonlóan fog ez a hirdetési forma is működni, mint a Display hálózatos hirdetések esetében.
6, Mi változik meg a Google Maps-en?
A lokális keresési eredmények új grafikai megjelenést fog kapni, aminek fő célja, hogy a vállalkozások eladását ösztönözze.
Ha valaki megnézni a keresési eredményt, akkor az üzlet saját oldalára fog eljutni, ahol fontos információkat fog megtalálni, köztük a nyitvatartást, címet, telefonszámot és a weboldal címét is. Amennyiben az üzlet tulajdonosa szeretné, akkor a helyi termékek adatait (készletet) is megjeleníti a Google.
7, Hogyan jeleníti meg a Google a készletet?
A Google szerint minden negyedik látogató elmegy a boltba, ha tudja, hogy az általa keresett termék raktáron van, vagyis a terméket biztosan meg tudja venni. Ezeket az adatokat a vállalkozásnak kell a Google felé megadni, ennek a specifikációja itt olvasható el.
8, Mennyibe kerül ez az új hirdetési forma?
A hirdetési díjat CPC alapon kell megfizetni és a következőkért kell fizetni:
- Helyi részletekért
- Útvonaltervezésért
- Click to Call-ért
9, Mikor lesz mindenki számára elérhető a Google Maps hirdetési forma?
Június elején Béta verzióban volt elérhető a hirdetés. Google pontos időpontot nem adott arra, hogy mikor lesz mindenki számára elérhető, de a következő három hónapban vélhetően elérhető lesz mindenki számára.
10, Mit kell tudni a helyi vállalkozásoknak ezzel a hirdetéssel kapcsolatban?
Addig amíg ez a hirdetési forma mindenki számára elérhető lesz, fontos, hogy mindenki engedélyezze az ezzel kapcsolatos bővítményeket, illetve a vállalkozására vonatkozó adatokat tekintse át, és ha szükséges, akkor frissítse.
PPC hirdetések a Google Maps-on egy új hirdetési típus, célja, hogy a lokális keresések között is megjelenjen a vállalkozásunk.