Nagyon sok változás volt, most a Google Adwords-el kapcsolatban, így eljött annak az ideje, hogy átgondoljuk a Google Adwords fiókunk szerkezetét. 

Májusban a Google Performance Summit keretében nagyon sok újdonságot jelentettek be a Google Adwords-el és Google Analytics-el kapcsolatban. Ami arról az oldalról nézve jó, hogy az újdonságok frissítőleg hatnak. A kampányok az előnyére válhatnak, de rossz hír, ha eddig azt gondolta az ember, hogy a fiókja jól felépített és strukturált.

Az új funkciók mellett a fiókok a régi beállítással együtt is működni fognak, de az eredményességük már nem lesz annyira jó, ezért mindenképpen érdemes a fiókjainkat átnézni, és az új funkciók alapján javítani a beállításokat. (Jelenleg azért vannak olyan eredmények, ami alapján a régi szerkezettel elkészített fiók eredményesebb, mint az új szerkezettel elkészített.)

Kiterjesztett szöveges hirdetések

Mindenki számára fontos, hogy használja a kiterjesztett szöveges hirdetéseket. Az új hirdetésekkel kapcsolatban a Google is végzett kutatásokat, melyeknek eredménye alapján nem minden esetben voltak eredményesek a kiterjesztett hirdetések. Most még létre lehet hozni a régi típusú hirdetést, azonban október 26-a után már csak az új típusú hirdetést lehetséges. Az, hogy október 26-a után mi lesz a régi hirdetésekkel, az most még nem tisztázott.

Google Adwords változások

Google Adwords változások

Jelen pillanatban azt javasoljuk, hogy mindenki hagyja meg a régi hirdetési típust, de hozza létre az újat is. A hirdetés létrehozása után nézze meg, melyik típusú hirdetés teljesít jobban.

Kiterjesztett hirdetések és a Google Adwords fiókszerkezetek

A kiterjesztett hirdetések esetében a Google nem preferálja a mobil hirdetéseket. Ha régebben volt olyan tapasztalata valakinek, hogy a mobil hirdetések jobban teljesítettek, akkor a jövőben nem lesz lehetősége a hirdetések ilyen megkülönböztetésére. Október 26-a után a kiterjesztett hirdetés fog minden eszközön futni.

mobile-preferred-to-moible-url-with-expanded-text-ads-800x301

Biztosak lehetünk abban, hogy a Google Adwords rendszer van olyan intelligens, hogy megmutatja nekünk, hogy melyik hirdetésünk teljesít a legjobban és melyik eszközön teljesít a legjobban. Azért, hogy jobban lássuk, hogy melyik hirdetés teljesít jobban, javasolt a hirdetési fiókunk szerkezetét átalakítani.

ETA-vs-Legacy-Structure-800x457

A jövőben javasolt ezt a fiók szerkezetet használni a jobb kampány-kihasználás érdekében.

Google Adwords ajánlatok az eszközökön

Mostantól kezdve mindegyik eszközön önállóan lehet az ajánlatokat beállítani.  Ha olyat látunk az ajánlatok között, hogy asztali és 100%, akkor ott még fut a régi hirdetési típus, aminél még nem lehetett eszközönként megadni az ajánlatunkat.  A jövőben már minden eszközre egyedileg is meg lehet majd adni az ajánlatokat.

Device-Modifiers

Az eszközök egyedi ajánlattételi módosíthatóságát folyamatosan aktiválják a fiókokban. Amikor ezt a funkciót aktiválták a fiókban akkor a régebbi, 2013-ban bevezetett továbfejlesztett kampány nem lesz elérhető.

Sokan az gondolták, hogy ez most egy visszalépés a Google részéről, hogy megszünteti a továbbfejlesztett kampányokat. Valójában nem, csak a felhasználói szokások annyira változtak, hogy most egyre többen használják a mobil eszközöket, így szükséges, hogy egyes eszközökre egyedileg lehessen beállítani az ajánlatokat.

Az ajánlat-módosítások hogyan befolyásolják a fiók szerkezetet? 

Milyen hatása lesz ennek az új ajánlat-módosításnak a fiók szerkezetére? Ez nyilvánvaló mindenki számára. Ezzel az új fiók szerkezettel és ajánlat módosítással minden eszközre könnyebb lesz a hirdetéseket ellenőrizni.

Érdekesség, hogy eszköz ajánlatokat hirdetés csoport szintjén lehetett beállítani, a hirdetők 2013 előtt eszköz specifiks hirdetéseket is tudtak futtatni. Most már eszköz-specifikus csoportokat is létre lehet hozni és futtani, ezekre a következő lehetőségek vannak:

Készülék-specifikus kampányok előnyei

  • Minden eszközre önálló hirdetési keret állítható be.
  • Minden földrajzi beállításhoz eszközönként önálló hirdetési keret állítható be.
  • Minden eszköz esetén eltérő RLSA állíható be.
  • Hamarosan minden eszközre lehetséges lesz demográfia beállítások.
  • Különböző hirdetések futtatása eszközönként.
  • Cél a kulcsszavak és az eszköz-specifikus kizáró kulcsszavak kialakítása.

Készülék-specifikus hirdetési csoportok előnyei

  • Egyszerűbb fiókszerkezet, miközben eszköz-szinten lehet a hirdetési költséget kezelni
  • Különböző hirdetések eszközönként

Jelenlegi szerkezet és az eszközönkénti ajánlattétel előnyei 

  • Egyszerűbb fiókszerkezet
  • Könnyebb az egyes eszközökön a hirdetések fenntartása

Nem javasoljuk, hogy most mindenki alakítsa át Google Adwords fiókjának szerkezetét. A jól teljesítő kulcsszavakhoz hozzon létre új hirdetést, a régieket pedig hagyhatja futni tovább, és így akkor lehetősége lesz arra, hogy a régi és az új hirdetések teljesítményét összehasonlítsa.

Hogyan változik az ajánlatkezelés a készülék ajánlatmódosításokkal? 

Az új ajánlatkezelés remélhetőleg egyszerűsíti a folyamatot, főleg az ügynökségek számára. Jelenleg úgy tűnik, mintha több feladata lenne ezzel az fiókkezelőknek, de a Google által már javasolt ajánlatautomatizálását ajánlott használni. Ezzel könnyebben lehet eszközönként kezelni az ajánlatokat és kevesebb manuális munka hárul a hirdetőkre. És ne feledkezzünk el az Inteligens ajánlatkezelésről sem.

Az automatikus ajánlatkezelési szabályok egyik újdonsága, hogy most már van egy 30 napos visszatekintési ablak, amelyekben lehet látni, hogy milyen változások történtek az adott időszakban.

A komplexebb ajánlatkezelés érdekében két réteg van: a CPC-k és a módosítók. Ezek különböző rétegekre figyelnek.

A maximális CPC eddig be lett állítva, hogy mennyi legyen a számítógépen. Az ajánlatmódosítást kellett ahhoz használni, ha más összeget szerettünk volna alkalmazni egy mobil eszközökön.

A mostani változást egy hajóval és a horgonyával lehet jellemezni, vagyis a számítógépeknek az ajánlatmódosítása a horgony víz alján lévő része, a  hajótól a horgonyig lévő lánc, vagyis a nagyobb fele pedig a mobil módosítás. A megfelelő módosítások viszont feszesen tartják a láncot és hajó egy helyben marad.

Ezzel az új ajánlatadási módszerrel az előző példával élve az óceán alján lévő egyenletlenségeket is könnyű kezelni, a lánc is feszes marad és a hajó sem mozdul el. A Google Adwords hirdetések ajánlatkezelései jóval rugalmasabbak leszenk, mint eddig voltak.

Földrajzi célzás

Ezzel kapcsolatban még nem volt semmi jelzés arra vonatkozóan, hogy itt változás lesz. Tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy az ajánlatokat ne egyből adjuk be, mert könnyebb lesz már futó hirdetésnél az ajánlatkorrekciókat végrehajtani. A későbbi ajánlatadás könnyebb lesz a Google jelentése alapján, ahol már kész eredmények alapján könnyebb az egyedi földrajzi célzás beállítása.

Példával élve, ha valaki mondjuk Kanadában szeretne hirdetést feladni, és alapértemezés alapján Vancouverben találhatók a felhasználók, akkor a kész jelentés alapján tudjuk módosítani, hogy még melyik területen javasolt ajánlatmódosítást végrehajtani. Ez a célzási típus működik az összes többi földrajzi célzás esetében, mint például régió, vagy irányítószám alapján történő célzás

Demográfiai célzás

  1. szeptember 16-ától lehet majd a keresési kampányok esetében egyedi ajánlatokat tenni a demográfiai csoportok esetében. Előrejelzések alapján életkor és nem alapján lehet majd célozni kampányokat. Ezt a beállítást kampány-szinten lehet majd kezelni, ezért ha valakinek olyan hirdetés-csoportja van, amelyet érdemes lenne külön kezelni, akkor javasolt önálló kampányt létrehozni ennek a csoportnak.

Következtetés

Mindig találhatunk okot arra, hogy a Google Adwords hirdetési fiókokat átszervezzük, de erre a mostani változások nagyon jó okot is adnak.

Minden hirdető számára fontos a hirdetésének jó teljesítménye, ezért igen, szép lassan át kell alakítani a hirdetési fiókot az új hirdetési elvárásoknak megfelelően és a legjobban kihasználni az új eszközökre egyedileg is használható ajánlattételi rendszer.

Önnek a Google Adwords fiókja fel van  készítve ezekre a változásokra?

Ha nincsen, vagy csak bizonytalan akkor töltse ki az űrlapot és felvesszük Önnel a kapcsolatot!